Rzadko zdarzają się osoby, które nie odsprzedały jeszcze ubrania, zabawki, urządzenia elektronicznego lub innego przedmiotu, którego już nie używają. W Europie praktyka ta jest coraz bardziej atrakcyjna, czego dowodem są dane przekazane przez Obserwator Cetelem 2022. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ponad 60 % ankietowanych Europejczyków przyznało, że sprzedawało towary używane.
Dla ścisłości, 38% zrobiło to kilka razy w ciągu roku. 18% robiło to kilka razy w miesiącu, a 6% kilka razy w tygodniu. Z drugiej strony, 38% stwierdziło, że nie wystawiło żadnej własności na sprzedaż. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie najmłodsi najczęściej stosują ten proceder. Spośród 62% osób, które stwierdziły, że sprzedały towar używany 77% było w wieku od 18 do 34 lat, 67% w wieku od 35 do 49 lat, a 49% w wieku od 50 do 75 lat.
Średnio ten dodatkowy dochód wyniósł 77 euro, podaje Obserwator Cetelem. Jest to znacząca suma, ale w niektórych krajach europejskich jest ona znacznie wyższa, na czele z Wielką Brytanią, gdzie dodatkowy dochód wynosi 115 euro miesięcznie. Niemcy, którzy chętnie odsprzedają swoje towary używane, zarobili średnio 105 euro, Duńczycy 90 euro, a Norwegowie 87 euro. Francja jest nieco poniżej średniej europejskiej i wynosi 67 euro. Z kolei Węgrzy (27 euro), Czesi (35 euro) i Słowacy (37 euro) znajdują się w dolnej części rankingu, gdzie średnia europejska wynosi 77 euro.
Prawie połowa respondentów (44%) przeznacza pieniądze uzyskane ze sprzedaży towarów używanych na zakup innych potrzebnych im produktów, natomiast 10% wydaje je na produkty, których niekoniecznie potrzebuje, ale które lubi nabywać. 36% oszczędza zarobione pieniądze, a 10% przeznacza je na inne produkty, które następnie sprzedaje po wyższej cenie, aby osiągnąć zysk.
Sprzedaż towarów używanych staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Europejczyków

Businessman is counting dollars banknotes, business and financial background
Comments