Internet

Poznaj czym jest pozycjonowanie szerokie

0
Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie szerokie to jeden z najbardziej ekscytujących i budzących najwięcej emocji sposobów promowania witryny w wyszukiwarce Google. Sam fakt pozycjonowania witryny pod kilkaset, kilka tysięcy lub nieograniczoną liczbę fraz sprawia, że wiele osób podchodzi do tego sposobu dość sceptycznie. Ogólnie jest to sprawdzony i skuteczny sposób pozycjonowania strony w wielu przypadkach. W tym tekście prezentujemy — czym jest pozycjonowanie szerokie, kiedy się je stosuje i jak pozycjonuje się witrynę pod nieskończoną ilość słów kluczowych.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie stron www to proces, który jest alternatywą dla standardowego pozycjonowania. Zakłada on promowanie witryn www pod kilkaset, kilka tysięcy lub nawet nieskończoną ilość fraz. Jego celem jest pozyskiwanie ruchu organicznego z wielu mało popularnych fraz. Sumarycznie ruch ten ma być taki sam lub większy niż przy pozycjonowaniu standardowym pod kilka najpopularniejszych w danej kategorii tematycznej. Ogólnie istnieje kilka przypadków i sytuacji, w których używa się pozycjonowania szerokiego i jest to dobry pomysł — prezentujemy je na końcu artykułu. Samo pozycjonowanie szerokie opiera się o ten sam schemat przygotowania czy promowania witryny. Jedyną różnicą jest wybór i używanie fraz, pod którymi promowana będzie strona internetowa. W myśl tej zasady nie promuje się i nie kładzie nacisku jedynie na kilka najpopularniejszych fraz, a używa w równym priorytecie — najczęściej jednokrotnie każdej frazy. Same słowa kluczowe analizuje się pod kątem jedynie możliwości użycia, a nie popularności czy skuteczności. Używa się przy pozycjonowaniu szerokim zatem tych wszystkich fraz, które w ogóle mogą przynieść jakikolwiek ruch. Pozycjonowanie szerokie jest mało używanym sposobem, który zyskuje dopiero na popularności, ale jest bezpieczny i przetestowany. Ogólnie wykonywać pozycjonowanie tego typu może każda agencja SEO czy specjalista. Pozycjonowanie szerokie zakłada globalne pozycjonowanie witryny tak jak pozycjonowanie standardowe.

Ciekawostka: Najczęściej frazy w pozycjonowaniu szerokim stanowią długie ogony, czyli long taile. Są to mniej popularne, bo szczegółowe frazy określające dane zagadnienie czy produkt w bardziej szczegółowy sposób. W puli słów kluczowych używanych w pozycjonowaniu szerokim znajdziemy zatem long taile, frazy poboczne, popularne słowa kluczowe i inne mało popularne słowa dla danej kategorii tematycznej.

Jakie korzyści daje?

Pierwszym plusem pozycjonowania szerokiego jest możliwość skutecznego — alternatywnego promowania strony internetowe gdy w danej kategorii panują trudne warunki czy duża konkurencja. W ten sposób możemy pozyskać ruch z danej kategorii, nie walcząc bezpośrednio z najmocniejszymi serwisami. Jest to często kosztowne, długotrwałe i nieprzynoszące skutku. Pozycjonując szeroko witrynę, możemy zatem pozyskiwać ruchu nawet bardzo popularnych i obleganych kategorii. To ważne dla marek z małym budżetem.

Drugim plusem pozycjonowania szerokiego jest pozyskiwanie wartościowego ruchu. Używanie mało popularnych — szczegółowych fraz powoduje, że na naszą stronę www wchodzą osoby zainteresowane w rzeczywistości danym tematem czy produktem lub szukające konkretnego produktu. Dzięki takiemu ruchowi mamy dużo większą szansę na pozyskiwanie wartościowego klienta, który zakupi dany produkt lub skorzysta z oferty naszej marki.

Kolejnym plusem pozycjonowania szerokiego jest jego naturalność. Używanie wielu różnych fraz danej tematyki sprawia, że pozycjonowanie takie jest naturalne. Nie zachodzi więc ryzyko przeoptymalizowania strony internetowej czy nałożenia filtra lub kary przez Google. W porównaniu z typowym — standardowym procesem pozycjonowania nie jest kładziony nacisk za żadne frazy czy słowa kluczowe. Każda fraza jest dodawana na stronę w takim samym niskim natężeniu. Dla Google nie jest to łamaniem zasad, a dzięki temu pozycjonowanie szerokie nie jest ryzykownym procesem. Samo wdrożenie pozycjonowania szerokiego nie jest trudne, skomplikowane czy wymagające i jedynie polega na nieco innej filozofii używania słów kluczowych na stronie.

Podpowiedź: O wyborze pozycjonowania szerokiego warto porozmawiać ze swoim specjalistą SEO lub zwrócić się o opinię do agencji SEO. Warto też zwrócić uwagę na trudności pozycjonowania strony internetowej w danej kategorii czy przeanalizować koszty oraz nakłady pracy, jakie będą potrzebne do pozyskania ruchu organicznego w sposób standardowy i szeroki.

Jak pozycjonuje się witrynę szeroko?

Pozycjonowanie szerokie rozpoczyna się od standardowego zoptymalizowania strony internetowej. Polega ono na skorygowaniu kwestii technicznych takich jak metadanych, hostingu, mobilnej wersji strony czy szybkości wczytywania się. Dodawane jest też linkowanie wewnętrzne, upraszczany jest szkielet strony i wykonywane są wszystkie typowe prace optymalizacyjne. Jeśli sama strona internetowa jest już gotowa do działania, jedyną różnicą jest używanie fraz. Ich analizą dla danej kategorii zajmuje się specjalista SEO. Możemy też samodzielnie stworzyć taką listę np. przy pomocy keyword generatorów, planera słów kluczowych Google, podpowiedzi Google w wyszukiwarce czy stron konkurencyjnych serwisów. Ujmować należy wszystkie możliwe słowa, które mogą przynieść nam ruch organiczny. Następnie frazy dodawane są na stronę w różnych częściach serwisu oraz głównie w tekstach SEO. Poza działaniem na stronie www w dalszym ciągu pozycjonuje się stronę ogólnie poza witryną działaniami off site. Jest to linkowanie zewnętrzne, uwiarygadnia witryny internetowej czy sprowadzenie na nią ruchu.

Kiedy warto używać takiego typu pozycjonowania?

Pozycjonowanie szerokie warto wykorzystywać w kilku przypadkach. Z pewnością jest to sytuacja kiedy nie mam szans na przebicie się w danej kategorii na wyższe pozycje pod najpopularniejszymi hasłami, a walka z innymi witrynami w tej kategorii jest bardzo trudna. Z tego rozwiązania warto skorzystać też przy profilu sprzedażowym strony internetowej np. e-sklepie, aby sprowadzić wartościowy ruch szukających konkretnych produktów lub usług. Pozycjonowanie szerokie sprawdzi się też jako uzupełnienie dotychczasowego ogólnego pozycjonowania. Można bowiem wdrażać je równocześnie z pozycjonowaniem standardowym. Będzie ono dawało naturalność stronie oraz pomoże pozyskiwać ruch spod mniej popularnych — często zapomnianych, ale nie mniej wartościowych fraz.

Źródło: fxdesign.com.pl

You may also like

Comments

Comments are closed.