Wybór agencji SEO jest strategiczną decyzją, która ma wpływ na rozwój Twojego biznesu. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele z nich stosuje umowy z długim terminem wypowiedzenia, rozpoczęcie współpracy z odpowiednią agencją ma tym większe znaczenie. Na polskim rynku znaleźć można wiele firm pozycjonujących. Oczywiście, najwięcej z nich jest w dużych miastach, mają one ugruntowaną pozycję i cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wiąże się to jednak niekiedy z szablonowym działaniem, według utartego schematu. Na rynku można znaleźć również mniejsze agencje SEO, które świetnie prosperują i wbrew pozorom mają bardzo dużo do zaoferowania. Jak więc wybrać agencję marketingową?
Duża agencja SEO, czy freelancer?
Za dużą agencję zajmującą się marketingiem internetowym ma w swoim zespole przynajmniej kilkunastu różnych specjalistów, a także specjalnie utworzony dział sprzedaży. Początek współpracy praktycznie zawsze wiąże się z kontaktem ze sprzedawcą, który będzie oferował różnego rodzaju usługi. Niestety, wiąże się to z kilkoma, niekoniecznie dobrymi faktami. Handlowcy zazwyczaj nie mają dokładnie pojęcia czym jest SEO, nie znają swojego produktu i nie mają doświadczenia w tej specyficznej branży. Jakość usług w dużych agencjach jest na różnym poziomie i nie wynika to z faktu, że pracują tam słabi specjaliści SEO. Wręcz przeciwnie, im większa agencja tym stać ją na większą ilość dobrych fachowców. Duża ilość projektów wiąże się jednak ze znacznie ograniczonymi zasobami czasowymi. Dlatego też może się zdarzyć tak, że Twój biznes będzie potraktowany schematycznie, według szablonu opracowanego dla każdego innego klienta.
Na przeciwnym biegunie znajduje się z kolei freelancer lub ekspert SEO. Reprezentują oni znacznie inny poziom obsługi klienta, jak i samych usług. W wielu przypadkach mogą one być na naprawdę wysokim poziomie. Takie rozwiązanie ma swoje zalety, jak i wady. Jedną z najważniejszych cech freelancera, jak i z również omawianej nieco niżej butikowej agencji SEO Kościan, jest to, że mogą oni poświęcić klientowi więcej czasu i uwagi. Przekłada się to na bardzo wysoki poziom usług. Istotne jest także to, że na etapie rozmowy ofertowej rozmawia się ze specjalistą SEO, który ma doskonałe pojęcie o tej branży. Minusem z kolei może być czas realizacji prac, ponieważ nad projektem pracuje jedna osoba.
Mała agencja SEO – optymalny wybór?
Mała agencja SEO z Kościana niekoniecznie musi być słabym wyborem. Najczęściej w takich firmach pozycjonerskich pracuje kilka osób o różnych specjalizacjach. To z kolei oznacza, że nie tylko świetnie zadbają o projekt, ale także zagwarantują wysoką jakość obsługi klienta. Ich zakres działań SEO wcale się nie różni od wyżej wymienionych opcji. Małe agencje SEO również zajmują się content marketingiem, optymalizacją strony internetowej, pozyskiwaniem nowych klientów, budowaniem widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych, czy też budowaniem profilu linków. Bardzo często zatrudniają także specjalistów od kampanii Google Ads czy Facebook Ads, prowadzenia social media i pozycjonowania stron internetowych. Jeśli chodzi o ceny usług, to są one z reguły pomiędzy freelancerem a dużą agencją marketingową. Niemniej ich działania są skuteczne, o czym przekonało się wielu właścicieli e-commerce, sklepów internetowych i firm, działających w różnych branżach.
Comments