Harmonogram i regulamin

HARMONOGRAM I REGULAMIN RAJDU NIEPODLEGŁOŚCI 2013

 

 

 

HARMONOGRAM RAJDU NIEPODLEGŁOŚCI 2013

 

Sobota - 9 listopada 2013 r.

8.00 - OTWARCIE BIURA RAJDU, ZAPISY, OŚWIADCZENIA

8.00 - 9.30 -  BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW

9.30 - ODPRAWA UCZESTNIKÓW I PODZIAŁ NA GRUPY

10.00 - START RAJDU, WYJAZD NA ODCINKI

16.00 - ZAKOŃCZENIE RAJDU

16.30 - WYNIKI NIEOFICJALNE, PROTESTY

17.00 - WYNIKI OFICJALNE, WRĘCZENIE NAGRÓD

17.30 - ZAKOŃCZENIE IMPREZY

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

REGULAMIN RAJDU NIEPODLEGŁOŚCI 2013



1. ORGANIZATOR

Organizatorem imprezy RAJD NIEPODLEGŁOŚCI 2013 jest

Śląski Klub Miłośników Samochodów Terenowych

SILESIA PARK 4X4

z siedzibą w Katowicach przy ul. Ludwika 35

2. MIEJSCE IMPREZY:

Teren położony na pograniczu miast: Katowice, Siemianowice i Czeladź.
Start oraz odprawa techniczna - BAZA RAJDU - polanka na końcu ulicy Węglowa w Czeladzi

3. DATA ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA IMPREZY:
9 listopada 2012 r.

4. KOSZT WPISOWEGO:

Organizator ustalił koszt udziału w imprezie na kwotę:

KLASA TURIST: 100,00 zł do dnia 6.11.2013 i 120,00 zł w dniu imprezy.

płatną przelewem na rachunek bankowy podany w punkcie 11 niniejszego regulaminu.

5. ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia do udziału w imprezie przyjmowane są pod adresem e-mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub telefonicznie pod numer

0 692 615 390

z podaniem danych kierowcy oraz pilota, marki i nr rej. pojazdu oraz nr telefonu.
Po zaksięgowaniu wpłaty Organizator umieszcza załogę na liście startowej.

6. TRASA:
Organizator zapewnia załogom uczestniczącym w imprezie możliwość legalnego poruszania się po

wytyczonych odcinkach specjalnych. Trasy dojazdowe do odcinków specjalnych uczestnicy pokonuja

pod nadzorem opiekunów grup lub wg. roadbooka.
Odcinki specjalne będą otaśmowane taśmą koloru biało- czerwonego na całej ich długości.

7. UCZESTNIK IMPREZY:
Każda osoba dorosła, trzeźwa oraz nie będąca pod wpływem środków odurzających, posiadająca

ważne uprawnienia do kierowania pojazdem.

8. POJAZD UCZESTNIKA:
Samochód terenowy z napędem na obie osie, z ważnym przeglądem technicznym oraz ubezpieczeniem

OC z ważnym przeglądem technicznym oraz ubezpieczeniem OC.

9. WYMAGANIA WZGLĘDEM POJAZDÓW UCZESTNIKÓW:


KLASA TURIST: dobra opona, najlepiej zimowa, zaczep przód i tył, nawigacja samochodowa, linka

holownicza lub pas holowniczy, szekle lub inne elementy służące do holowania, aparat

fotograficzny.


10. DODATKOWE WYPOSAŻENIE:
- apteczka,
- gaśnica,
- lina holownicza,
- min. 2 szekle,

11. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW

1. Dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w wysokości

opisanej w pkt. 4 przelewem na rachunek bankowy:

SILESIAPARK4X4
ul. Ludwika 35
40-176 KATOWICE
mBank 16 1140 2004 0000 3102 7419 1478

Chęć otrzymania faktury VAT proszę dopisać w treści przelewu.

2. Przygotowanie pojazdu do imprezy.
3. Poddanie pojazdu badaniom technicznym przeprowadzanym na miejscu imprezy,
4. Oklejenie pojazdu nalepkami sponsorów oraz startowymi i niezdejmowania ich przez cały okres trwania imprezy,
5. W trakcie poruszania się po trasie imprezy zachowanie szczególnej ostrożności na inne
pojazdy uczestników, osoby piesze, widzów oraz innych obserwatorów,
6. Na żądanie organizatora poddanie się badaniu na zawartość alkoholu w organizmie.

12. OBOWIĄZKI ORGANIZATORA

1. Uzyskanie zgody UM Czeladź na organizację imprezy.
2. Wykupienie polisy OC ubezpieczającej imprezę,
3. Poinformowanie o imprezie właściwie terytorialnie jednostki Policji, Straży Miejskiej,
Pogotowia Ratunkowego oraz najbliższych szpitali,
4. Przygotowanie tras imprezy w sposób jasny i przejrzysty, naniesienie na nie punktów
informujących o kolejności odcinków oraz o właściwym kierunku jazdy
5. Otaśmowanie odcinków specjalnych
6. Kontrola stanu technicznego pojazdów uczestników
7. Kontrola stanu trzeźwości uczestników

13. UCZESTNIKOM IMPREZY ZABRANIA SIĘ:

1. Udziału w imprezie pod wpływem alkoholu lub podobnie działającego środka,
2. Usuwanie przydzielonych nalepek sponsorskich oraz startowych,
3. Rozpieczętowania i uszkadzania kart drogowych
4. Jazdy po trasie imprezy w kierunku odwrotnym od wyznaczonego
5. W trakcie trwania imprezy, od momentu startu do oficjalnego jej zakończenia lub zgłoszonego
wycofania się załogi zabrania się uczestnikom spożywania napoi alkoholowych lub innych
środków,
6. Niszczenia drzewostanu, łamania drzew, skracania trasy, niszczenia, uszkadzania oraz
spychania z trasy innych użytkowników imprezy.

14. NAGRODY DLA UCZESTNIKÓW:

1. Za zwycięstwo w każdej z klas organizator przewiduje trzy pierwsze punktowane miejsca.
2. Punktację najlepszych załóg określa się na podstawie zdanych, niezniszczonych oraz
zaplombowanych  kart drogowych oraz podliczeniu uzyskanego czasu, mierzonego przez system
pomiaru czasu.

15. KARY DLA UCZESTNIKÓW:

1. Używanie wyciągarek bez taśm ochronnych – DYSKWALIFIKACJA.
2. Zlewanie do gleby płynów chłodniczych, hamulcowych, oleju i innych – DYSKWALIFIKACJA.
3. Zagubienie bądź zniszczenie karty drogowej oraz czytnika pomiaru czasu – DYSKWALIFIKACJA.
4. Udział w imprezie pod wpływem alkoholu oraz podobnie działającego środka, dotyczy zarówno
kierowcy jak i pilota - DYSKWALIFIKACJ oraz przekazanie ww. załogi służbom mundurowym.
5. Przejazd lub próba przejazdu odcinka poza wyznaczonym limitem czasowym - NIEUKOŃCZENIE
ODCINKA.
 

ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO ZMIANY NINIEJSZEGO REGULAMINU

JAK RÓWNIEŻ JEJ ODWOŁANIA BEZ PODANIA  PRZYCZYNY.